Δίκτυο Σχολείων: «ΕΠΙΛΕΓΩ (=) ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ – Ζω χωρίς Εξαρτήσεις!» στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Η Δ/νση Δ/θμιας Εκπ/σης Αχαΐας δια της Υπευθύνου Αγωγής Υγείας σε συνεργασία με το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων & Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Π.Ε Αχαΐας «Καλλίπολις», το οποίο λειτουργεί σε συνεργασία με τον Εθνικό Οργανισμό Πρόληψης & Αντιμετώπισης των Εξαρτήσεων – Ε.Ο.Π.Α.Ε. (πρώην Ο.ΚΑ.ΝΑ.), ανακοινώνει το ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ της Δ.Δ.Ε. Αχαΐας για την ΠΡΟΛΗΨΗ των ΕΞΑΡΤΗΣΕΩΝ και προσκαλεί τις σχολικές μονάδες αρμοδιότητάς της να ενταχθούν στο Θεματικό Δίκτυο σχολείων με τίτλο: «ΕΠΙΛΕΓΩ (=) ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ -Ζω χωρίς Εξαρτήσεις!», το οποίο ιδρύθηκε το προηγούμενο σχολικό έτος με αρ. έγκρισης 21321/09-12-2024 και λειτούργησε με τη συμμετοχή δεκάδων σχολείων.
Τα επιδημιολογικά στοιχεία στον μαθητικό πληθυσμό, τα οποία ανακοινώθηκαν την άνοιξη του 2025 βάσει της τελευταίας έρευνας ESPAD 2024, οι υφιστάμενες ανάγκες των μαθητών/τριών, όπως έχουν διαπιστωθεί τα τελευταία χρόνια, αλλά και η επιτυχία που σημείωσε η λειτουργία του συγκεκριμένου Δικτύου Σχολείων την προηγούμενη σχολική χρονιά, επιβάλλουν την εφαρμογή ενός ολιστικού Προγράμματος Παρέμβασης στα σχολεία, με επικέντρωση στην πρόληψη της χρήσης των νόμιμων και παράνομων εξαρτησιογόνων ουσιών και με έμφαση στο αλκοόλ και την κάνναβη, καθώς και σε εξαρτητικές συμπεριφορές, όπως ο διαδικτυακός τζόγος. Φ.25.16842 ΘΕΜΑ: – Περιφ/κή Επόπτρια Ποιότητας της Εκπαίδευσης Δυτ. Ελλάδας (Π.Ε.Π.Ε.) – Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων Π.Ε Αχαΐας «Καλλίπολις» Σχολικές Μονάδες Δ/θμιας Εκπ/σης Αχαΐας
Η ESPAD (European School Survey Project on Alcohol and Other Drugs) αποτελεί τη μεγαλύτερη διακρατική έρευνα διεθνώς για τη χρήση ουσιών, το αλκοόλ, άλλες εξαρτητικές συμπεριφορές και συμπεριφορές υψηλού κινδύνου στους εφήβους. Συλλέγει συγκρίσιμα δεδομένα για μαθητές ηλικίας 15–16 ετών. Η έρευνα υλοποιείται από ερευνητικές ομάδες από περισσότερες από 40 χώρες της Ευρώπης, σε συνεργασία με τον EUDA (European Union Drugs Agency). Στην Ελλάδα, η έρευνα ESPAD υλοποιείται από το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Ψυχικής Υγείας Νευροεπιστημών και Ιατρικής Ακριβείας (ΕΠΙΨΥ), με την υποστήριξη του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης & Πληροφόρησης για τα Ναρκωτικά (ΕΚΤΕΠΝ). Η πιο πρόσφατη συλλογή δεδομένων υλοποιήθηκε το 2024, με πανελλήνιο αντιπροσωπευτικό δείγμα περίπου 7.500 μαθητών από 500 σχολικές μονάδες. Η έρευνα χρηματοδοτήθηκε από το Υπουργείο Υγείας. Από την έρευνα προκύπτει ότι τα ποσοστά στην Ελλάδα είναι πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο στους δείκτες που αφορούν την χρήση κάνναβης, την κατανάλωση αλκοόλ, το κάπνισμα παραδοσιακών και ηλεκτρονικών τσιγάρων καθώς και την ενασχόληση με τα τυχερά παιχνίδια.
Για τη Δ.Δ.Ε. Αχαΐας τη φετινή σχολική χρονιά 2025-2026, στο πλαίσιο των Καινοτόμων Δράσεων και συγκεκριμένα των Προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων τα οποία άπτονται του τομέα Αγωγής Υγείας, σε συνεργασία με το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων «Καλλίπολις», έχει τεθεί σε προτεραιότητα η συνέχιση και επέκταση της εφαρμογής μακροχρόνιων και πολυεπίπεδων παρεμβάσεων πρόληψης των εξαρτήσεων και εξαρτητικών συμπεριφορών σε όλες της σχολικές μονάδες με αποδέκτες όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας, μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς/κηδεμόνες, και με ιδιαίτερη έμφαση στους μαθητές του Γυμνασίου και της Α΄ τάξης Λυκείου.
Στον σχεδιασμό, πέραν όλων των παραπάνω, έχουν ληφθεί υπόψη οι βασικές κατευθυντήριες γραμμές για την αποτελεσματική εφαρμογή Προγραμμάτων Πρόληψης των Εξαρτήσεων στο πλαίσιο της σχολικής κοινότητας, η έως τώρα εμπειρία μας από την εφαρμογή ανάλογων παρεμβάσεων, τα προσφερόμενα πλαίσια εκ μέρους του Υπουργείου Παιδείας που μπορούν να αξιοποιηθούν προς αυτή την κατεύθυνση (Σύμβουλοι Εκπαίδευσης, Διευθυντές/τριες σχολείων, ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., Επιτροπές Διεπιστημονικής Υποστήριξης (Ε.Δ.Υ.), Σχολικοί Ψυχολόγοι, Σύμβουλοι Σχολικής Ζωής, Προγράμματα Αγωγής Υγείας, Εργαστήρια Δεξιοτήτων, Ζώνη Δημιουργικών Δραστηριοτήτων κ.λπ.) καθώς και η επιτυχής πορεία του Δικτύου Σχολείων κατά την προηγούμενη σχολική χρονιά.
ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΠΡΟΛΗΨΗΣ των ΕΞΑΡΤΗΣΕΩΝ
Ως προς τις σχολικές μονάδες που θα συμμετέχουν στο Δίκτυο Σχολείων:
- Η ενημέρωση – ευαισθητοποίηση όλων των μελών της σχολικής κοινότητας σε θέματα πρόληψης της χρήσης νόμιμων και παράνομων εξαρτησιογόνων ουσιών και των κινδύνων του Διαδικτύου.
- Η ευαισθητοποίησή τους στον ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει το σχολείο στην πρόληψη των εξαρτήσεων και στη διαμόρφωση ενός περιβάλλοντος και πολιτικής που θα αποτρέπουν τη χρήση ουσιών και θα δημιουργούν αίσθημα ασφάλειας σε όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.
- Η ενημέρωση – ευαισθητοποίησή τους στην έγκαιρη αναγνώριση και διαχείριση περιστατικών χρήσης ή εκδήλωσης επικίνδυνων συμπεριφορών και διασύνδεση με τις δομές και υπηρεσίες της Π.Ε. Αχαΐας.
- Η διασύνδεση και συνεργασία μεταξύ τους και η συμμετοχή τους σε κοινές δράσεις.
Ως προς τους μαθητές:
- Η έγκυρη ενημέρωση και ευαισθητοποίηση για τους κινδύνους της χρήσης ουσιών, με ιδιαίτερη έμφαση στην χρήση αλκοόλ και κάνναβης.
- Η έγκυρη ενημέρωση και ευαισθητοποίηση για την ασφαλή πλοήγηση στο Διαδίκτυο και την αποφυγή συμπεριφορών υψηλού κινδύνου, όπως ο διαδικτυακός τζόγος.
- Η ενίσχυση δεξιοτήτων που συνδέονται με την πρόληψη της χρήσης ουσιών και την εκδήλωση εξαρτητικών συμπεριφορών, όπως η κατανόηση των επιρροών, η ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, η αντίσταση στην παρέα και η λήψη απόφασης.
Ως προς τους εκπαιδευτικούς:
- Η ενημέρωση – ευαισθητοποίηση σε θέματα πρόληψης της χρήσης νόμιμων και παράνομων εξαρτησιογόνων ουσιών και των κινδύνων του Διαδικτύου.
- Η εκπαίδευση στις βασικές αρχές και τη μεθοδολογία των προγραμμάτων πρόληψης.
- Η εκπαίδευση και εξοικείωσή τους στην εφαρμογή εγκεκριμένων προγραμμάτων πρόληψης των εξαρτήσεων στους μαθητές τους («Ξέρω τι Ζητάω», «Αγγίζοντας τον Κύκλο», «Στηρίζομαι στα πόδια μου», «Συζητήσεις Εφήβων», «Boys and Girls plus» κ.ά.).
- Η ενίσχυση του παιδαγωγικού τους ρόλου.
- Η ενημέρωση – ευαισθητοποίησή τους στην έγκαιρη αναγνώριση και διαχείριση περιστατικών χρήσης ουσιών ή εκδήλωσης επικίνδυνων συμπεριφορών.
- Η διασύνδεσή τους με αντίστοιχες δομές – υπηρεσίες της Περιφερειακής Ενότητας Αχαΐας.
Ως προς τους συλλόγους γονέων/κηδεμόνων των σχολείων που θα συμμετάσχουν στο Δίκτυο:
- Η ενημέρωση – ευαισθητοποίησή τους σε θέματα που άπτονται της εφηβείας, με έμφαση στην θέσπιση κανόνων, στη βελτίωση της επικοινωνίας και στην ενίσχυση της αυτονόμησης και της υπευθυνότητας των παιδιών.
- Η ενημέρωση – ευαισθητοποίησή τους σε θέματα πρόληψης της χρήσης νόμιμων και παράνομων εξαρτησιογόνων ουσιών και των κινδύνων του Διαδικτύου.
- Η ευαισθητοποίησή τους στον ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν στην πρόληψη των εξαρτήσεων τόσο στο πλαίσιο της οικογένειας όσο και στο πλαίσιο της σχολικής κοινότητας και της ευρύτερης κοινωνίας.
- Η ενημέρωση – ευαισθητοποίησή τους στην έγκαιρη αντιμετώπιση προβληματικών συμπεριφορών που συνδέονται με την εξάρτηση.
- Η ενημέρωση για τις δομές και προσφερόμενες υπηρεσίες της Περιφερειακής Ενότητας Αχαΐας.
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΤΩΝ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΣΤΟΧΩΝ θα πραγματοποιηθούν οι ακόλουθες ΔΡΑΣΕΙΣ:
-Διοργάνωση δια ζώσης Ημερίδας στις 17/10/2025, με θέμα: «Εφηβεία και εξαρτήσεις: Μια πρόκληση που δεν επιτρέπει πειραματισμούς!», με στόχο την ευαισθητοποίηση – κινητοποίηση της σχολικής κοινότητας για την πρόληψη των εξαρτήσεων και με αποδέκτες τους Συμβούλους Εκπαίδευσης, Διευθυντές/τριες και εκπαιδευτικούς των σχολικών μονάδων της Δ.Δ.Ε. Αχαΐας. Παράλληλα, θα ανακοινωθούν τα αποτελέσματα της αξιολόγησης από τη λειτουργία του Δικτύου Σχολείων την προηγούμενη σχολική χρονιά 2024-2025 και θα παρουσιαστούν επιδημιολογικά στοιχεία της τελευταίας έρευνας ESPAD 2024 για τα θέματα της εξάρτησης και των παραγόντων κινδύνου στον μαθητικό πληθυσμό.
–Εισαγωγικό Επιμορφωτικό Σεμινάριο εκπαιδευτικών για την πρόληψη των εξαρτήσεων:
Η δια ζώσης επιμόρφωση απευθύνεται κατά βάση σε εκπαιδευτικούς που δεν έχουν προηγουμένως παρακολουθήσει εκπαίδευση σχετικά με την πρόληψη των εξαρτήσεων από το Κέντρο Πρόληψης «Καλλίπολις». Το σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί σε δύο συναντήσεις των τεσσάρων (4) ωρών η κάθε μία, στις 25/10/2025 και στις 8/11/2025, με θεματολογία αναφορικά με τους αιτιολογικούς παράγοντες της εξάρτησης, τη φιλοσοφία, τη μεθοδολογία και τις προϋποθέσεις αποτελεσματικότητας των προγραμμάτων πρόληψης στους μαθητές.
-Λειτουργία «Ομάδας εκπαίδευσης και υποστήριξης εκπαιδευτικών»:
Οι εκπαιδευτικοί που θα συμμετέχουν στο Δίκτυο σχολείων θα συμμετέχουν σε ομάδα με στόχο την εκπαίδευση και υποστήριξη τους στην εφαρμογή των προγραμμάτων πρόληψης στους μαθητές τους. Η ομάδα θα πραγματοποιήσει συνολικά 5 μηνιαίες συναντήσεις των τεσσάρων (4) ωρών η κάθε μία, στις 22/11/2025, 13/12/2025, 24/1/2026, 14/2/2026 & 14/3/2026. Η θεματολογία των εκπαιδευτικών συναντήσεων της ομάδας θα συνδέεται με τις θεματικές που θα εφαρμοστούν στους μαθητές στο πλαίσιο των μακροχρόνιων Προγραμμάτων Πρόληψης μέσα στη σχολική μονάδα.
–Ατομικές συναντήσεις εποπτείας εκπαιδευτικών ανά σχολείο:
Στελέχη του Κέντρου Πρόληψης θα υλοποιήσουν, όπου απαιτείται, ατομικές ή ομαδικές συναντήσεις υποστήριξης και εποπτείας των εκπαιδευτικών σχετικά με την εφαρμογή του Προγράμματος Πρόληψης των Εξαρτήσεων στους μαθητές/τριες.
–Βραχείες εκπαιδευτικές παρεμβάσεις σε μαθητές:
Στελέχη του Κέντρου Πρόληψης θα υλοποιήσουν στα σχολεία στοχευμένες δια ζώσης εκπαιδευτικές παρεμβάσεις σε ομάδες μαθητών/τριών που συμμετέχουν στο Δίκτυο «ΕΠΙΛΕΓΩ (=) ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ -Ζω χωρίς Εξαρτήσεις!», οι οποίες θα λειτουργήσουν ενισχυτικά και συμπληρωματικά στο έργο των εκπαιδευτικών με τους μαθητές τους.
–Ενημερωτικές – επιμορφωτικές συναντήσεις με γονείς:
Το διάστημα από τον Δεκέμβριο 2025 έως τον Μάρτιο 2026 θα πραγματοποιηθούν δια ζώσης επιμορφωτικές συναντήσεις με γονείς/κηδεμόνες για την πρόληψη των εξαρτήσεων από τα στελέχη του Κέντρου Πρόληψης «Καλλίπολις», κατά κύριο λόγο στα σχολεία που συμμετέχουν στο Δίκτυο.
–Διάχυση του Προγράμματος με τους μαθητές:
Στην τελική φάση του Προγράμματος προβλέπεται, με την αξιοποίηση της μεθόδου της «επιρροής των ομοτίμων», η διάχυση του Προγράμματος Πρόληψης σε όλους τους μαθητές/τριες της εκάστοτε σχολικής κοινότητας. Επιπλέον, στο πλαίσιο του 2ου Μαθητικού Φεστιβάλ της Δ.Δ.Ε. Αχαΐας που θα λάβει χώρα τον μήνα Μάιο, στον θεματικό άξονα «Εξαρτήσεις και Διεκδίκηση Ζωής» μπορούν να συμμετέχουν μαθητές/τριες που υλοποίησαν Πρόγραμμα για τις Εξαρτήσεις στο σχολείο τους.
Γενικότερα, στόχος μας είναι η ενεργοποίηση του συνόλου της σχολικής κοινότητας σε έναν τόσο ευαίσθητο τομέα, όπως είναι η πρόληψη και η αντιμετώπιση των εξαρτήσεων και ευελπιστούμε στην επιτυχή έκβαση του όλου Προγράμματος για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά. Στο Δίκτυο Αγωγής Υγείας «ΕΠΙΛΕΓΩ (=) ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ! Ζω χωρίς Εξαρτήσεις» μπορούν να συμμετέχουν σχολεία της Δ.Δ.Ε. Αχαΐας που επιθυμούν να υλοποιήσουν, σε συνεργασία με το Κέντρο Πρόληψης «Καλλίπολις», μια σειρά παρεμβάσεων πρόληψης των εξαρτήσεων στη σχολική τους κοινότητα, σε μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς. Το Δίκτυο θα ξεκινήσει ουσιαστικά τη λειτουργία του τον Οκτώβριο του 2025 και θα ολοκληρωθεί τον Μάιο του 2026.
ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ του ΔΙΚΤΥΟΥ ΣΧΟΛΕΙΩΝ «ΕΠΙΛΕΓΩ (=) ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ! Ζω χωρίς Εξαρτήσεις»
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ:
- Στοχοθεσία και προγραμματισμός Δράσεων στο πλαίσιο του Δικτύου.
- Ανακοίνωση στα σχολεία του Σχεδίου Δράσης για την Πρόληψη των Εξαρτήσεων και Πρόσκληση συμμετοχής στο Δίκτυο. ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ
- 17/10/25: Ημερίδα παρουσίασης των νέων δεδομένων για τις εξαρτήσεις στην εφηβεία και των βασικών αρχών για εφαρμογή αποτελεσματικών προγραμμάτων Πρόληψης στη σχολική κοινότητα.
- 25/10/25: Εισαγωγικό Σεμινάριο για νέους εκπαιδευτικούς (1η συνάντηση).
- Δήλωση ενδιαφέροντος συμμετοχής από τις σχολικές μονάδες στο Δίκτυο.
- Ατομικές συναντήσεις υποστήριξης εκπαιδευτικών.
ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ:
- 8/11/25: Εισαγωγικό Σεμινάριο για νέους εκπαιδευτικούς (2η συνάντηση).
- 22/11/25: 1η Συνάντηση ομάδας εκπαίδευσης και υποστήριξης εκπαιδευτικών.
- Έναρξη υλοποίησης προγραμμάτων στους μαθητές.
- Ατομικές συναντήσεις υποστήριξης εκπαιδευτικών.
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ:
- 13/12/25: 2η Συνάντηση ομάδας εκπαίδευσης και υποστήριξης εκπαιδευτικών.
- Υλοποίηση προγραμμάτων στους μαθητές.
- Ατομικές συναντήσεις υποστήριξης εκπαιδευτικών.
- Συναντήσεις ενημέρωσης ευαισθητοποίησης γονέων.
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ:
- 24/01/26: 3η Συνάντηση ομάδας εκπαίδευσης και υποστήριξης εκπαιδευτικών.
- Υλοποίηση προγραμμάτων στους μαθητές.
- Ατομικές συναντήσεις υποστήριξης εκπαιδευτικών.
- Συναντήσεις ενημέρωσης ευαισθητοποίησης γονέων.
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ:
- 14/02/26: 4η Συνάντηση ομάδας εκπαίδευσης και υποστήριξης εκπαιδευτικών.
- Υλοποίηση προγραμμάτων στους μαθητές.
- Ατομικές συναντήσεις υποστήριξης εκπαιδευτικών.
- Συναντήσεις ενημέρωσης ευαισθητοποίησης γονέων.
ΜΑΡΤΙΟΣ:
- 14/03/26: 5η Συνάντηση ομάδας εκπαίδευσης και υποστήριξης εκπαιδευτικών.
- Υλοποίηση προγραμμάτων στους μαθητές.
- Ατομικές συναντήσεις υποστήριξης εκπαιδευτικών.
- Συναντήσεις ενημέρωσης ευαισθητοποίησης γονέων.
ΑΠΡΙΛΙΟΣ:
- Υλοποίηση προγραμμάτων στους μαθητές.
ΜΑΪΟΣ:
- Παρουσίαση – διάχυση του Προγράμματος Πρόληψης από τους μαθητές/τριες στο σχολείο τους.
- Παρουσίαση του Προγράμματος Πρόληψης από τους μαθητές/τριες στο 2ο Μαθητικό Φεστιβάλ της Δ.Δ.Ε. Αχαΐας «Ενεργός και Αλληλέγγυος Μαθητής Πολίτης» στον θεματικό άξονα «Εξαρτήσεις και Διεκδίκηση Ζωής».
- Αξιολόγηση των Προγραμμάτων του Δικτύου από τους μαθητές
ΙΟΥΝΙΟΣ:
- Αξιολόγηση των Προγραμμάτων του Δικτύου από τους εκπαιδευτικούς
ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ στο Δίκτυο Αγωγής Υγείας «ΕΠΙΛΕΓΩ (=) ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ -Ζω χωρίς Εξαρτήσεις!»:
Οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να συμμετέχουν με μαθητική ομάδα του σχολείου τους στο Δίκτυο «ΕΠΙΛΕΓΩ (=) ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ – Ζω χωρίς Εξαρτήσεις!», μπορούν να υποβάλουν ηλεκτρονικά την αίτησή τους έως και Πέμπτη 23 Οκτωβρίου 2025, ακολουθώντας τον σύνδεσμο:
https://forms.gle/WmhQwxNaTpwqkLG36
Προϋποθέσεις συμμετοχής ενός σχολείου στο Δίκτυο:
- Η συμμετοχή των σχολικών μονάδων στο Δίκτυο και στο Πρόγραμμα Πρόληψης των Εξαρτήσεων πραγματοποιείται με τη σύμφωνη γνώμη του/της Διευθυντή/τριας και του Συλλόγου Διδασκόντων, χωρίς να παρακωλύεται η εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.
- Απαιτείται η ενεργός συμμετοχή τουλάχιστον ενός (1) εκπαιδευτικού του σχολείου ως συντονιστή μαθητικής ομάδας.
- Δύνανται να συμμετέχουν στο Δίκτυο ως συντονιστές περισσότεροι εκπαιδευτικοί από το ίδιο σχολείο, εφόσον εφαρμόσουν το Πρόγραμμα Πρόληψης σε διαφορετική μαθητική ομάδα.
- Τη δήλωση συμμετοχής υποβάλλει ο συντονιστής κάθε μαθητικής ομάδας, συμπληρώνοντας την παραπάνω ηλεκτρονική φόρμα. Σε περίπτωση περισσότερων συντοντιστών και μαθητικών ομάδων από το ίδιο σχολείο, υποβάλλονται αντίστοιχες αιτήσεις.
- Οι συντονιστές εκπαιδευτικοί δεσμεύονται να συμμετέχουν στις επιμορφωτικές και άλλες δράσεις και τις συναντήσεις που περιγράφονται στο πρόγραμμα.
- Απαραίτητη κρίνεται η υλοποίηση παρεμβάσεων στους μαθητές από τους/τις εκπαιδευτικούς με την εποπτεία του Κέντρου Πρόληψης «Καλλίπολις». Επισημαίνεται ότι η συμμετοχή των εκπαιδευτικών στις επιμορφώσεις είναι εθελοντική και δωρεάν.
Η διοργάνωση και υλοποίηση των επιμορφώσεων καθώς και η μετακίνηση των συμμετεχόντων θα γίνει χωρίς δαπάνη για το Δημόσιο. Οι παρεμβάσεις είναι δωρεάν και προαιρετικές για τους μαθητές, ενώ για τη συμμετοχή τους απαιτείται η έγγραφη συγκατάθεση των γονέων /κηδεμόνων τους. Επίσης, κατά την υλοποίηση του εκπαιδευτικού προγράμματος στο σχολείο απαιτείται να είναι εξασφαλισμένη η προστασία των προσωπικών δεδομένων των μαθητών/τριών και των εκπαιδευτικών, βάσει της ελληνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας, να μην επιτραπεί σε καμιά περίπτωση η φωτογράφιση, βιντεοσκόπηση ή ηχογράφηση των μαθητών /τριών, ούτε η διάθεση ή προβολή οποιουδήποτε υλικού ή προϊόντος που αφορά σε έμμεση ή άμεση διαφήμιση παροχής υπηρεσιών ατόμων ή φορέων, ή προώθηση προϊόντων, καθώς και η προβολή μη εγκεκριμένου από το Υπουργείο Παιδείας εκπαιδευτικού υλικού.
