Το σχολείο μετά την οικογένεια αποτελεί έναν σημαντικό χώρο διαπαιδαγώγησης των παιδιών, μέσα στον οποίο διαμορφώνουν τις προσωπικές και κοινωνικές τους δεξιότητες. Ο ρόλος των εκπαιδευτικών αποδεικνύεται πολύ σημαντικός ως προς τη διαμόρφωση της προσωπικότητας και την υποστήριξη των παιδιών σε στάσεις και συμπεριφορές που προάγουν και προστατεύουν τη σωματική και την ψυχική τους υγεία. . Οι εκπαιδευτικοί, παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν σε πολλά επίπεδα, συμβάλλουν μέσα από το έργο τους, επηρεάζοντας τις ζωές των παιδιών και εφήβων και παίζουν καθοριστικό ρόλο στην διαμόρφωση μια υγιούς στάσης ζωής. Επομένως, ο «δάσκαλος» μετά το γονιό λειτουργεί ως πρότυπο μέσα από τη δική του στάση και συμπεριφορά.
H σχολική κοινότητα αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα πλαίσια υλοποίησης των παρεμβάσεων πρόληψης, καθώς δίνει τη δυνατότητα πρόσβασης σε έναν μεγάλο αριθμό νέων, ενώ παράλληλα αποτελεί ένα παιδαγωγικό και οργανωμένο πλαίσιο που διευκολύνει τέτοιου είδους παρεμβάσεις.
Σύγχρονες μελέτες και έρευνες αποδεικνύουν τη συμβολή των σχολικών προγραμμάτων πρόληψης στην ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών και στην ενίσχυση της ψυχική τους υγείας. Επιβεβαιώνουν ότι η συστηματική εφαρμογή προγραμμάτων πρόληψης στα σχολεία, τα οποία στοχεύουν στην εκπαίδευση των μαθητών σε δεξιότητες ζωής με παράλληλη ενίσχυση και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, συμβάλουν σημαντικά στη διαμόρφωση στάσεων και συμπεριφορών που προάγουν τη σωματική και ψυχική υγεία.